Педагогічний прикорм: схема при грудному і штучному вигодовуванні, таблиця

Педагогічним або природним прикормом називається метод введення в раціон малюка дорослої їжі. При цьому їжа дуже повільно вводиться, щоб поступово привчити маленький організм. Спершу батьки беруть дитину за стіл, щоб той дивився, як вони їдять, і сам захотів спробувати дорослу їжу. При цьому вона для дитини може бути подрібненою. Даний метод не є нововведенням, він відомий ще з радянських часів.

Педіатричний та педагогічний прикорм: в чому різниця

Педіатричний і педагогічний – різні види прикорму.

Педіатричний:

  • метод розроблений у вигляді таблиць з докладним описом страв у грамах, згідно з віком дитини;
  • даний спосіб розрахований на те, що новий раціон поступово замінить годування груддю ближче до 1 року народження.

Педагогічний:

  • введення в раціон малюка їжі, яку їдять дорослі;
  • їжа дається в мінімальній кількості, тільки для ознайомлення;
  • грудне годування зберігається;
  • прикорм вводиться, коли малюк вже може сидіти, і у нього з’явилися зубки.

При педагогічному способі введення в раціон малюк може пробувати нову їжу до, під час або після годування груддю, і навіть запивати грудним молоком.

Педприкорм при грудному вигодовуванні. Таблиця

Педіатричний прикорм розроблений лікарями у вигляді таблиці. Даний спосіб введення страв спрямований на перехід з грудного вигодовування на їжу з фруктів, овочів та інших видів продуктів.

Розроблена спеціальна таблиця з докладним описом продуктів, які можна давати малюкові, не залежно, чи перебуває він на грудному або штучному годуванні.

Назва страв Кількість в грамах 6 місяців 7

місяців

8

місяців

9

місяців

10

місяців

11

місяців

12

місяців

Подрібнені овочі Від 10 до 120 Від 80 до 120 150 170 Від 180 до 200 Від 180 до 200 Від 180 до 200
Перемелені фрукти Від 5 до 60 Від 50 до 60 60 70 Від 70 до 80 100 Від 100 до 110
Сухарі, солодощі Від 3 до 5 5 5 5 10 10
Каші на воді Від 10 до 150 Від 150 до 180 Від 150 до 180 200
Масло 1 Від 3 до 5 5 5 5 5
Хліб 5 5 5 5 10
Сік на основі фруктів Від 10 до 30 50 60 80 Від 100 до 110
Пюре з м’яса Від 10 до 30 Від 30 до 70 Від 60 до 70 Від 60 до 70 80
Масло вершкове 1 Від 3 до 5 5 5 5
Каші на молоці Від 100 до 200 Від 100 до 200 Від 100 до 200 Від 100 до 200
Кефір Від 10 до 30 50 100 Від 150 до 200
Сирні продукти Від 10 до 30 40 40 40
Жовток 0,25 0,25 0,5 0,5
Подрібнена риба 10-30 50 60

Введення прикорму при штучному вигодовуванні

Дітям, які отримують суміші у вигляді основного живлення, необхідно штучне введення каш і овочів, багатих залізом у віці не раніше 5-6 місяців, а до 8 місяців – введення в раціон м’яса.

Увага! При годуванні адаптованими сумішами, бажано застосування схеми педагогічного прикорму.

Відбувається поступова підготовка травної системи дитини з формуванням правильної ферментної активності при мінімальних дозах дорослої їжі, знайомить з новою їжею і вчить пережовувати їжу.

Завдяки достатній кількості поживних речовин, одержуваних з якісної адаптованої суміші, використання прикорму може застосовуватися тільки як ознайомлення з їжею, відмінною від суміші. При штучному вигодовуванні у вигляді прикорму рекомендується введення кисломолочних сумішей з 4-6 місяців.

Плюси і мінуси

Педіатричний, плюси:

  • мама більш спокійна, так як дотримується порад лікарів і розробленої лікарями схеми;
  • легко дізнатися, на яку їжу у дитини алергічна реакція або зрив стільця;
  • грудне молоко можна поступово замінити їжею, запропонованої в таблиці прикорму.

Мінуси:

  • харчування доводиться готувати персонально (порівняно з педіатричним);
  • дитину годують окремо (звідси пізніше прищеплення поведінки за столом, зниження апетиту, примхи);
  • дитина може почати відмовлятися від прийому їжі (пригодовування) і приймати тільки грудне молоко;
  • або може у віці раніше покладеного терміну повністю відмовитися від годування груддю;
  • з’являється ймовірність пізнього розвитку процесів жування і ковтання.

Педагогічний, плюси:

  • з малого віку дитині прищеплюються харчові пристрасті сім’ї, у якій вона виховується;
  • формуються задатки хорошого апетиту. Дитину не змушують їсти, він сам їсть, наслідуючи дорослим;
  • малюк швидше звикає до їжі дорослих (не потрібно готувати окремо);
  • зміцнює шлунково-кишковий тракт (зокрема, здоровий шлунок);
  • правильне поводження за столом;
  • сприяє в подальшому правильному прийому їжі без переїдання;
  • вчиться застосовувати столові прилади.

Мінуси:

  • може виникнути складність у визначенні того, яку їжу у дитини алергія або з-за чого діарея;
  • спочатку малюк може давиться їжею, чого бояться батьки;
  • в родині всі повинні харчуватися правильно, так як дитині заборонена шкідлива їжа;
  • якщо мама хворіє ГРВІ чи будь-якою іншою інфекцією, що передається через посуд, слину, є ймовірність зараження малюка недугою.

Основні принципи природного прикорму

Принципи:

  • педіатричний спосіб введення іншої їжі в природний дитячий раціон бажано почати у віці 6 місяців, коли травлення дитини стає більш стійким. Адже застосування раніше 5 місяців може викликати розлади у вигляді проносу, кольок в кишечнику і навіть алергічних проявів;
  • починати треба з моно продуктів, дозами розміром із зернятко (якщо тверда їжа), поступово збільшуючи кількість і вводячи комбіновані страви;
  • за тиждень можна дати спробувати не більше 3 видів продуктів;
  • важливо давати їжу з тарілки, щоб прищепити правильну культуру поведінки за столом, а не просто зі столу.

Який вид прикорму вибрати

У кожного виду прикорму є плюси і мінуси. Який з них краще, можна дізнатися у педіатра. Але остаточний вибір залишається за батьками.

Важливо зрозуміти, що правильне введення прикорму впливає на здоров’я малюка і запобігає коліки в кишечнику, здуття, біль у животі, алергічні реакції та інші прояви дитячих недуг.

Небажано вводити прикорм, коли у дитини ріжуться зубки, в період постановки щеплення або якщо він захворів. Він дається тільки при хорошому самопочутті і веселому настрої малюка.

Дивіться також:  Чому дитина часто зригує після годування